Luna Pădurii

Standard

Eram prin clasa a 6-a, cred, când una din multele profesoare de muzică perindate în anii de gimnaziu venise cu ideea de a ne impulsiona să ascultăm muzică simfonică, rugându-ne să închidem ochii și să ne imaginăm ceea ce muzica trezea în noi. După ce muzica se termina, povesteam ce ne închipuisem în diferite momente ale bucăților muzicale. Ei, multe apăreau din imaginația unor copii (în vremurile acelea, la aproape 12 ani, încă eram copii), dar eu îmi imaginam invariabil păduri. Păduri tomnatice încălzite de frunze viu colorate, păduri verzi de primăvară în care aproape simțeam mirosul pământului reavăn, păduri întunecoase de brad cu paturi primitoare de mușchi și aer de gheață. Păduri senine, păduri după furtună, păduri călduroase și păduri colorate de flori curajos ivite chiar lângă ultimele ochiuri de zăpadă. Fascinația mea pentru păduri nu a dispărut nici azi, iar pădurile, fie ele reale sau doar imaginate, au rămas marea mea oază de relaxare. Azi pădurile sunt mult mai mult decât atât: pot fi locuri ideale de petrecut timp de calitate cu copiii, dar și un prilej pentru a-i responsabiliza pe cei mici, pentru a le explica darul imens pe care plantarea unui copac sau curățarea unei păduri îl face Pământului.
Vă spun toate este pentru că e Luna Pădurii la Editura Cartea Copiilor celebrată prin cartea Basmele Pădurii a Rinei Singh. Iar eu iubesc pădurile și poveștile lor sunt mereu surprinzător de captivante.
basmele-padurii

4 responses »

    • Ei, Ioana, asta am uitat să spun, dar pentru foarte multă vreme astea au fost versurile mele preferate… ever. Ce fain că le-ai menționat aici! 🙂

Leave a Reply

