Cine schimbă lumea?

Standard

Nu știu de ce, multă vreme am crezut că pentru a schimba lumea trebuie să fac nu știu ce gest măreț care să redreseze omenirea. Mi-am dat seama în timp că lumea se schimbă din gesturi mici, că oamenii care se adună schimbă lumea, că dorința de a face ceva este la fel de importantă ca gestul.

După ce născusem mă tot întâlneam în plimbările mele cu o mamă cu o fetiță de vreo 7 ani paralizată într-un scaun cu rotile. Vă dați seama că la fiecare întâlnire tot ce puteam să gândesc erau mulțumiri lui Dumnezeu pentru copilul meu sănătos. Mama părea mereu nervoasă și obosită și am încercat să o înțeleg. N-am putut. Până în ziua în care am văzut un documentar în care era prezentat un centru din Scoția pentru copiii cu probleme psihomotorii, dar și pentru părinții lor care aveau cu adevărat nevoie de cineva care să simtă ca ei și care să-i înțeleagă. Atunci m-am gândit la mama cu care mă tot întâlneam și la țara asta în care un astfel de centru mi se părea un vis îndepărtat. Dar azi oameni frumoși, oameni care vor și care simt că pot face ceva se adună să schimbe puțin puțin lumea asta românească în care parcă nu ne mai găsim locul.

 Prin campania 50000 DE SPERANȚE se dorește să se strângă 1 milion de dolari pentru a demara construcţia unui centru de recuperare și reabilitare (și reabilitarea mi se pare un gest vizionar fantastic) a copiilor cu probleme psihomotorii. Pe pagina lor găsiți informații despre numărul de tricouri cumpărate până acum (fiecare tricou reprezentând o donație de 99 de ron), despre ce vor să schimbe inițiatorii campaniei și despre cum putem, dacă vrem, să schimbăm puțin lumea. Eu aș mai spune că și gestul de a scrie despre asta, de a spune mai departe, de a găsi niște prieteni cu care să cumpărați un tricou dacă suma vi se pare prea mare, de a convinge pe cineva e excepțional. Și ne apropie mai mult de fărâma aceea de omenie pe care o căutăm cu toții când cotidianul ne strange prea tare.

(Incredibil, dar am reușit să pun și bannerul cu tot cu link în dreapta)

4 responses »

  1. Ai perfecta dreptate, dar din dar se face raiul. Nu este nevoie de un gest grandios, ci de putina bunatate si omenie in fiecare zi. Doar asa putem schimba lumea 🙂

Leave a Reply

