Câteva citate despre profesori

Standard

Spune-mi și voi uita, arată-mi și s-ar putea să țin minte, implică-mă și voi înțelege.

(proverb chinez)

Dacă un copil nu se poate adapta metodelor noastre de predare, poate ar trebui să ne adaptăm noi cerințelor lui.

(Ignacio Estrada)

În timp ce noi încercăm să-l învățăm pe copil despre viață, copilul ne învață ce e viața.

Copilul trebuie să știe că e un miracol, că de la începutul lumii și până la sfârșitul ei nu a mai fost și nu va mai fi nimeni ca el.

(Pablo Casals)

Acela care-i învață pe copii învață el însuși mai mult decât ei.

(proverb german)

Am ajuns la concluzia înspăimântătoare că sunt elementul decisiv în clasă. Starea mea de spirit dă tonul. Ca profesor am puterea incredibilă de a face viața unui copil nefericită sau veselă. Pot fi o unealtă de tortură sau o inspirație. Pot să umilesc sau să binedispun, să rănesc sau să vindec. În orice situație eu sunt cel care decide dacă o criză se va amplifica sau se va liniști sau dacă un copil ca va fi umanizat sau dezumanizat.

(Haim Ginott)

Mai importante decât programa sunt metodele de predare și spiritul în care se face predarea.

(Bertrand Russell)

Profesorul care este într-adevăr înțelept nu te conduce către casa înțelepciunii sale, ci spre pragul propriei tale gândiri.

(Khalil Gibran)

În primul an de viață al copilului ne chinuim să-l învățăm să umble și să vorbească ca apoi o viață întreagă să îi spunem să stea jos și să tacă.

(Neil de Grasse Tyson)

Le-am luat de aici. Ultimul citat – care a devenit repede preferatul meu –  l-am descoperit  prima dată ca aparținând unei actrițe americane (nu mai știu unde), ca apoi să-l găsesc cu un alt autor.

2 responses »

    • Ioana, Ginott e părintele spiritual al lui Salome și al autoarelor despre care tot scriu eu – Farber și Mazlish. A fost profesor și el. Am descoperit de ceva vreme citatul ăsta și mi-a plăcut și încă îmi place enorm. Ar trebui scris în toate sălile profesorale. De Gibran nu mai zic nimic că sunt fan veșnic de când cu “Copiii voștri nu sunt ai voștri”. 🙂
      Mă bucur că ți-au plăcut.

Leave a Reply

