O recomandare și o întrebare

Standard

M-am gândit să fac o rubrică permanentă de recomandări, de fapt o rubrică unde să menționez articolele care mi-au plăcut. De ceva vreme tot vreau să povestim despre cel scris de Jan Hunt pe Natural Child. Mi-a mers la inimă articolul, m-a făcut să zâmbesc de fiecare dată când l-am citit și să mă gândesc că exprimă mult mai bine decât mine ceea ce gândesc și eu. Pentru cei care văd într-un nou născut inocență și intenții bune a fi părinte poate fi o provocare uneori, dar nu e niciodată o povară…  Și așa am ajuns la o întrebare, fără legătură cu „părințitul”, care mă chinuie de ceva vreme. Cât poți prelua de pe internet? Poți traduce articole întregi, menționând sursa sau e nevoie de acordul autorului? Există o lege, un acord (ne)scris (nu mă refer la ACTA)? Eu aș traduce multe articole care îmi plac, dar chiar nu știu uneori unde e limita autorului. (Am găsit pe un blog în limba engleză un articol tare interesant pe o temă puțin discutată, zic eu, și care mă preocupa. Am scris un comentariu în care ceream voie să-l traduc pentru blogul meu cu menționarea sursei, firește. N-am primit răspuns nici până în ziua de azi, așa că am presupus că autoarea nu era de acord cu propunerea mea). Dacă știți ceva concret despre chestiunile astea luminați-mă și pe mine, vă rog! Mulțumesc!

2 responses »

  1. Nu cred ca autoarea nu ti-a raspuns pentru ca nu era de acord. Consider ca traducerea pe propriul blog a unor articole de interes general cu mentionarea sursei originale (link) este foarte in regula.

    • Lia, mulțumesc de răspuns. Și mie așa mi se pare în regulă (să iei orice dar să menționezi sursa), dar am văzut că multă lume își protejează textele (pot să înțeleg și asta pentru că respect munca omului). Mai am o problemă pentru că citez niște cărți care nu au fost traduse în România și pentru care nu știu dacă există drepturi de traducere.
      Revin cu articolele, deci 🙂

Leave a Reply

