Viitor de aur…

Standard

… ţara noastră are. Nu credeţi? Ia vedeţi nişte „monstre” (ghilimelele ar putea fi inutile) onor Abecedar (autor Marcela Peneş cu laaaaaaaaaargul concurs al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.)

Încălzirea:

Ce să fac c-un beţişor

Să îl supăr pe Azor

Păsărelele s-alung?

Sau o floare să împung?

De aş face ce vă spun,

Nu aş fi un copil bun

Fiindcă am un beţişor

Mă voi face dirijor.

 Şi  capodopera:

Stau de vorbă sub gutui

Nicuşor şi cu Ţugui

– Ai văzut, spune Ţugui

În gutui, un cuib cu pui?

Eu îl voi aduce jos,

Să nu crezi că sunt fricos

– Vai să nu faci cum ai spus!

– Ba mă urc! Iată-mă sus!

Buf! E sub gutui Ţugui

Şi-are-frunte un cucui…

Nu mai plânge, rău băiat,

Ai găsit ce-ai căutat.

Şi asta în timp ce pe fundal se discută cât de sublim e să citeşti „Marile Speranţe” în clasa a 6-a că aşa zice în lista de lecturi.

Şi se mai miră că nu merge…

10 responses »

  1. Nu pot sa-ti las decat un acronim… WTF?!!!!!!!!!!!!! Sincera sa fiu nu inteleg de fel valoare textelor pe care tocmai le-ai postat. Valoarea literara e zero. Aia educationala e cu minus in fatza. Ce invata copiii citing porcaria asta? Sunt speechless… Asa ceva apare in Abecedar?!

    • Alina, deși nu par, eu sunt cam timidă și nu prea las semne pe unde trec. Când ai postat pozele de la școala Mariei m-am uitat siderată zile întregi cu un sentiment de liniște interioară, de “așa trebuie să fie”. Pentru mine durerea e dublă, pentru că lucrez în sistem și văd că din interior o mână de oameni deschiși la minte nu pot să facă nimic oricât se dau peste cap. Și chiar cred că nu mai e nici o sperață cel puțin pentru următorii 50 de ani. E tristețea pe care o duc cu mine pentru că îmi place meseria mea și mi-e tare greu să mă desprind de ea…
      (mulțumesc că vii pe aici, te citesc cu drag de mult)

  2. Cine e Marcela Penes asta? Ca eu am o scoala in cartier numita dupa ea si ma tot intrebam cine o fi. Pe de alta parte, astea sunt parfum, sa vedeti “pildele” din manualele de religie. Oribil. Abecedarul nostru vechi si clasic era atat de frumos! Tin minte ca dupa ce s-a eliminat abecedarul ala, am gasit intr-un abecedar nou o poezie de genul maimutica nu stiu cum a baut nu stiu ce suc (era ceva cu care incepea cu k, o marca). Niste porcarii ordinare! Eu cred ca o sa imprim frumos abecedarul vechi pe care il am scanat si o sa lucrez de pe el cu Eliza, daca nu apar carti mai frumoase intre timp.

    • Laura, nu știu cine-i Marcela. Eu am citit 10 minute din Abecedar, într-o seară, la niște prieteni, și am înlemnit. Știu despre pildele din manualele de religie și chiar pregăteam o postare pentru care mă mai documentez încă (puțină lume știe că orele de religie nu sunt obligatorii).
      Ce bine că ai Abecedarul scanat!

  3. asteptati ca ajungeti si voi la aceste lectii si explicati-le copiilor vostri de ce “cutugui“ urca in pom si de ce il cheama asa si nu altfel si ce invataminte tragem noi din aceasta poezie…

Leave a Reply

